måndag 13 juni 2011

Om man missat sin tur att slå tärningen, är man ute ur spelet då? Jag tänker mig att man är det om det vore ett riktigt spel. Är detta en lek då? För jag är nog välkommen tillbaka idag, efter en heldags jobb på annat ställe lunkar jag in med huvudet lite lågt, jag skäms ju alltid när jag är lite efter de andra. Och de har dessutom fått spelkort att följa, det har inte jag. Vad har hänt sen sist? Jag gillar inte att inte veta hur något ser ut. Jag gillar överraskningar, men inte att inte veta hur saker ser ut. Typ som på ett nytt gym. Jag vill veta var de olika maskinerna står så att det inte ser ut som att jag inte vet något av det jag håller på med. Nåja, nu har jag bara missat en dag, men känslan av gemenskap är ändå en stor del av spelet. Ogemenskap likaså. Annars är det väl en lek? Fast å andra sidan så kan man spela ut varandra i lek också, för lekens förutsättning är att den överlever, inte att den överlever tillsammans med alla lekmän...


Vilket dravvel, haha! Ska bli kul att se vad som hänt idag och vad som hända skall. 


Bilder kommer 

2 kommentarer:

  1. Hoppas spelet känns mer som lek efter idag. Tycker det börjar bli spännande! Och som sagt: Man kan göra snäll-bus med :)

    SvaraRadera
  2. Nadja; idag var det en alla tiders regel som delades ut till mig. :P Hoppas du känner dig nöjd du med.

    SvaraRadera