torsdag 16 juni 2011

"Använd bara röda material. "

Jag har tidigare fått regler att följa så som "Jobba så intensivt så att du inte är kontaktbar" och "Be om ursäkt". Det kändes som att någon hade placerat intensiv-kortet på mig för att jag varit så seg med arbetet. Det blir inte så bra som jag vill ha det, så då behöver jag ju inte ens försöka. Lite så har det känts när jag tittat på mitt foto. 


För er som hoppar in här och inte alls fattar något kommer här en kort förklaring: Jag läser en kurs som heter Spelets regler och vi har satt igång med en workshop. Alla spelare har blivit tilldelade en bit av spelplanen, samt ett fotografi med någonslags husbebyggelse. Vi har de som följer fotot slaviskt, de speltrötta, tävlarna och fuskarn. Helt plötsligt är det alltså vi som är spelet. Eller plötsligt o plötsligt, det hade man väl kunnat räkna ut? I alla fall....vi blir tilldelade individuella regler och uppmaningar och idag fick jag alltså att jag bara fick använda röda material. 


I och med att jag varit så trött på mitt foto var det en lättnad att få någonslags begränsning, för nu kommer det ju aldrig finnas en chans att det ens bli likt. Nu när jag måste förhålla mig till den röda färgen. Yes! Tänkte jag. Efter 4-5 hus byggda kände jag att jag ville tänja på gränserna, men inte förstöra. Jag ville ge lite av mitt röda till några andra. Så det gjorde jag. 







Jag hoppas kunna vara medlaren i spel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar