måndag 27 juni 2011

En statistisk resloggbok

Förväntas jag mig skriva mina egna spelregler? Jag känner i alla fall ett enormt behov av regler. Speciellt när HDK är stängt och man inte har någon tidsram på samma sätt. Ett processarbete är ju i ständig förändring, därför tänker jag mig att reglerna kan vara till för att brytas. Denna typen av regler behöver jag främst för att komma igång och för att avgränsa mitt arbete.

Förutom blogginläggen inför handledning ska ett dagligt blogginlägg göras under lunchtid.
Blogginlägget ska med bild visa var jag är just då. Anteckningarna ska vara koncentrerade till denna tidpunkt på dagen. Helst ska pennan inte ta paus ifrån pappret, utan observationerna ska skrivas i ett.

Avgränsning:
Människornas (lokalbefolkningens/turisternas) beteende, kläder och accessoarer på platsen.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag vill vara din lärjunge och observera, samla prover och ta daganteckningar med dig! Kan ta med "The selected works of T.S Spivet" i morgon (den är underbart rolig i sina torra diagram och illustrationer med). Jag läser den som en härlig kritik mot vetenskapligheten som det enda logiska sättet att skildra, fånga och förstå världen, och egentliga oförmåga att (mer än något annat medium) beskriva livet. Vi kan hitta mönster i allt, eller olikheter. Frågan är bara vad vi tittar efter, vad vi frågar, vad vi värderar för svar och medium. Kolla även in: http://vimeo.com/23173647 ("By the means of comparison & analogy we should be able to use artistic appropriation as a license to research and make art"), http://thebodyappropriate.tumblr.com/ och http://www.thepolarproject.com/blog/about_the_polar_project/art-science/

    SvaraRadera
  2. Gör gärna det! Jätteskoj att se! Tack!

    SvaraRadera