torsdag 30 juni 2011

Monsterfönsterna från helvetet (vackra men o så opraktiska) tillåter mig inte att sova klart i sovrummet. Solen gassar så att man känner sig än sjukare än man redan är. Den nya vackra familjemedlemmen (bang olufsen-radion från 60-talet) tillåter mig inte att sova i soffan i vardagsrummet. Ljudet är för bra för att ha radion avstängd! Nå, som det låter så finner jag många anledningar till att inte ligga still. Detta, egentligen för att jag vet att jag bara mår än sämre när jag sitter still.

Handledning igår, givande även om jag inte kände att jag hade så mycket att säga. Jag är inne i ett flow som jag inte vart det bär, så som det ska vara. Jag tar med mig från handledningen, något som min handledare inte sa rätt ut men som jag ändå läste av mellan raderna, detta att inte vara rädd för vart mitt projekt kan leda. Hon har sett att jag hittat en inledande metod och detta inom en struktur jag trivs med och det räcker för nu. Jag tar med mig från min förra handledare och filosofiska mentor Anna att det ligger i görandet. Även Nike aka sommarcoachen nämner ofta att det ligger i görandet och jag håller med. Ibland behöver det inte vara det medvetna skapandet som gör't utan görandet kan också skapa, om inte annat så ett skapande.

Förutom att göra (hålla igång och vara aktiv) så ska jag läsa på och titta efter referenser till mitt görande och skrivande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar