torsdag 28 april 2011

Öppet brev

"Sen hur den blir, det får vi se." Denna den, det är sfären jag pratar om vet du va?

Du vet jag bygger en sfär, en plats till vilken Du bjuds in för jag ska visa Dig tryggheten. Jag vill att Du ska uppleva samma trygghet som jag har gjort och som jag gör. Jag vill att Du ska vaggas lugn och veta att det blir bra så som jag visste att den där stickiga känslan i benen skulle försvinna tids nog. Kanske försvinner den lättare med ett glas mjölk och en macka utan något på, så som mamma alltid gjorde. Hon behövde inte säga något när jag låg där på golvet och det kändes som att benen låg på andra sidan rummet, jag var lugn ändå. Jag undrar om du gav mamma den tryggheten som hon i sin tur förde vidare till mig. Hur gav du mamma den tryggheten när du själv rycktes ifrån den, eller aldrig hade den?

Kanske kan jag inte ge Dig den tryggheten... Men jag kan gå mot att göra ett försök i en undersökande gestaltning här på HDK och dessutom göra ett gediget försök i att vara ärlig i min konflikt och rädsla. Härifrån och nu, Hands On! sa Anna till mig. Våga följa med! Anna är min handledare. Vi har x antal veckor på oss att jobba oss igenom en gestaltningsprocess och till vår hjälp har vi Anna. Jag vet att Du inte riktigt vet vad det är att jobba i en gestaltningsprocess, men det enda du behöver veta är att jag jobbar för Dig.

jojagog älolsoskokaror dodigog momorormomoror.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar