tisdag 5 april 2011

1,2,3 Nu kör vi!

Jag skriver fast att jag inte måste. Vi har helt andra läxor till på fredag. Jag gillar att alla handledningsgrupper är olika. Att vi inte följer samma trådar, att vi inte får samma råd. Att vi kommer kunna ge och ta av det olika vi får höra. Att veta redan nu att man får ta handledning på annat håll är gott, även om jag hittills känner mig bekväm i min grupp och med min handledare. 


Jag visste knappt vart jag skulle ta vägen i måndags. Jag har väntat på den dagen så pass länge nu och var nästintill ett barn på julafton under förmiddagens prat av Mattias, Fredric o Anna. Jag ville bara sätta igång. Ta mig till handledningen tänkte jag, jag vill sätta igång här och nu. 


Under handledningen fick min grupp tre uppgifter till på fredag:
1. Jag ska skapa mig en relation till ordet konflikt och nysta i vad begreppet innebär för mig. Lyssna till ditt hjärta, som vet vad du känner. Det finns ingen annan än du som bestämmer. (Anna med sång och rörelse.) Det är detta jag har hållit på med idag. Ett par timmar avlades på skolan där jag försökte definiera konflikt utan att bestämma mig och sätta ned foten. Det kan jag göra för fort ganska ofta i projekt. Ser du resultatet framför dig, byt projekt. (Susanne och Mattias ord.) 


2. Gå på utställning på konsthallen, konstmuseet samt göra ett besök på Galleri Box. 


3. Vi ska också göra ett litet exempel på en konflikt. Börja på något. Slänga ut det på bordet och säga "här är det" och kanske blir det sen ett "nu kan jag lämna det". Vi får se. Jag har mina idéer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar