fredag 16 september 2011

om mod

En del trotsar tyngdlagen för sitt mod och gör saker till vardags som en annan inte skulle göra för fred på jorden. Vissa saker gör man för att man måste och man tänker då inte så mycket på det mod som stod till grund för ens handlingar. Själv är jag rädd för att göra saker för första gången, men skulle dö utan förändring. Så mod är för mig det där lilla jag tar till för att gå in i nya gymmet och utforska maskinernas upplägg...stolt är så jag känner mig när jag nästa gång går dit och vet precis hur det ser ut, och fortsätter gå till samma gym 4 dagar i veckan.  

Elsa Billgrens läsare har i kommentatorfältet skrivit om mod, på Elsas begäran en dag då hon skulle göra något så modigt som att säga upp sig från sitt trygga jobb. 

och så slutligen, en bild på min fina vän Matilda, som är bortrest för att göra något väldigt modigt tillsammans med sin modiga mamma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar