torsdag 29 september 2011

Lugnet före yttersta domen

Okej, såhär ser det normalt inte ut på vardagsrumsbordet, men tentaångest kan bara botas av mintgodis, det vet ju alla.

Som det ska bli skönt att kunna läsa något annat än kurslitteratur efter tentan. Sidde ligger och väntar på mig på min bästa plats, i läshörnan. 
Det är konstigt, men mina bästa studietimmar är på morgonen och på kvällen så vid denna tiden på dagen gäller det bara att hålla en jäkligt god min, sörru, för imorgon kl. 9, då gäller det. Det bästa med morgondagen är ju ändå att mina föräldrar kommer och räddar mig en sekund efter att jag lagt papper och sudd åt sidan och lämnat in pappren till tentavakten. Håll nu tummarna! Det är ändå 30 000 år av konsthistoria som ska tentas av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar