måndag 26 september 2011

Compact living



Ibland känns det som att man lever enligt compact living. Det är vid de tillfällena som jag tar tag i vårt boende och rensar. För så liten är inte lägenheten, vi har bara väldigt mycket saker. Både jag och min sambo är sakletare som går på loppis så fort tillfälle ges och loppis kan ju som bekant vara ett väldigt billigt sätt att shoppa och i slutändan står man där med sina överfulla armar och borde ta en extra funderare över om man har en plats för denna älskling till vas.

Fyndletandet är alltså den ena boven till vårt överfulla hem, men det som egentligen är den största bidragsgivaren är vårt görande. I vackra homestagade (eh?) hem är det inte ofta man ser görandet på samma sätt som i ett "riktigt" hem. Detta görande är i mitt fall det som vill ha plats i en egen ateljé men som får en hörna i sovrummet. Symaskin, ljusbord, skärmatta och måleri. Allt måste få vara framme, annars blir det aldrig att jag sätter mig där och gör. 


Men så i helgen kom jag på en lösning till hur jag ska kunna ge mitt skrivbord chansen att få vara plats för allt detta. Nämligen genom att plocka datorn och sådant som hör till och ge detta en egen plats i ett av våra djupa fönster på andra sidan sovrummet. 

Korgarna är från IKEA

Min vackra kanna är en resepresent från en barndomsgranne som inhandlat den på en basar i Saudi.
 Den var jag inte sen att norpa när jag flyttade hemifrån. 

Och min favoritpall som jag nu kan sitta på vänd ifrån lägenheten har jag ärvt av min Nonno från Italien.
Carrie-with-her-Mac.-001.jpg
Ser det ut såhär utifrån, måntro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar