måndag 19 september 2011

Jag vill dela med mig:

Till höger i min blogg kan man se att jag länkar till några av mina favoritsidor. Ganska fjuttig lista än sålänge tills jag har luskat ut det nya utseendet i bloggen. Jag har nog ett femtiotal favoritställen jag vänder mig till i denna world wide web. Platser som fyller olika funktioner och syften för sina läsare, så som för mig. Bakom många, nej bakom de flesta sidor står starka men bräckligt erfarna, unga, men å så kloka kvinnor. Jag fyller på denna spalt med länk-kärlek allt eftersom, för än överensstämmer den inte direkt med min dagliga rutin av bloggläsande.

MEN sålänge vill jag presentera er för den blogg som också var den första jag började följa, nämligen DENHÄR. Detta är länken till Emelie Ohlsson, en tjej vars blogg jag började läsa när Emelie fortfarande mest skrev om känslor och tankar, vardagen som blev efter det att hon varit med om tsunamin i Thailand, i vilken hon tragiskt nog miste sin syster.

Emelies blogg har sannerligen bytt skepnad några gånger. Det var nog hennes träffsäkra texter som band hennes läsare till bloggen och idag säkerligen hennes bilder. Inte nog med att hon har en välbesökt blogg så försörjer hon sig som fotograf och driver en egen tidning, en sån resa! Bloggen besöker jag när jag tror att hon har lagt upp fina bilder från ett bröllop, när jag vill ha lite glans och spets på min tillvaro eller bara muntras upp en grå vardag.

Heja duktiga tjejer! Heja länk-kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar