lördag 24 september 2011

Fredagen som var igår


När jag vaknade denna fredagmorgon på tok för tidigt, var det första jag tänkte på att om man ska vakna alldeles för tidigt, så ska det vara en fredag som denna, med en himmel som denna utanför sitt fönster.
Jag somnade om ganska snart men vaknade senare med känslan att jag inte kunde ligga och dra mig då det kändes som att någon av hantverkarna kanske skulle behöva komma in i lägenheten och kolla något. Så jag gick upp och en halvtimme senare var Morri såhär stirrig.


Detta, för att rörmokaren knackade på vilket kom att bli en lång historia som utspelade sig mellan 8.30-12.00 och slutade med den fantastiska scenen då det uppdagades att vi inte kommer ha en spolbar toalett den närmsta veckan.

Tur då att jag skulle möta upp Ida för lunch. Vi pratade om strumpebyx-slitningar och det facto hur trevligt det är att äta sen lunch så att man slipper lunchrusningen. 

Sen lämnade vi restaurangen och på vägen upptäckte vi att någon hade förbarmat sig åt ett gäng förvirrade krokusar. Var det vår nu? Vi traskade vidare för vi skulle ju möta upp...

...Sophia för ett eftermiddagsmöte! Föresten så måste Sophia vara dagens vardagshjälte. När vi mötte henne satt hon och hjälpte sin brors tjej med hennes SFI-läxa och på söndagarna hjälper hon sin mormor att tvätta. 

I fyra timmar satt vi och var duktiga så när ögonen började kännas som fallna kolonnordningar bestämde vi oss för att det var dags att åka och handla. Sophia på cykel och jag och Ida hemåt gåendes. Kvällen spenderades delvis på Ica maxi, delvis irrandes på Hisinge Island och avslutades som tur var med en kyckling, ostkräm och vin. Då var jag dock för trött för att det skulle bli några bilder, men jag tror ni förstår hur det kan se ut, ändå.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar