söndag 31 juli 2011

Hur Vad Varför

Än är det inte tid för att på riktigt ta ett stort kliv bakåt, men nyttigt för arbetets metod/konsekvens är det att ställa sig dessa frågor (som man så vant också gör, nergrävd i gestaltningstänk).



Jag sitter och tänker såhär på söndagskvällen och här är en lista över något av det jag tänker på:

- Att det blev så varmt nu, undrar om jag har några vettiga kläder innan tvätt-tiden på tisdag.
- Var är proppen till badkaret? Skulle verkligen behöva ett svalkande bad.
- Kommer jag kunna sova i natt? Vissa nätter går det helt enkelt inte.
- Seminarierna på onsdag, hur kommer de gå till?
- Var det klockan ett vi skulle ses på tisdag? (ja det var det)
- Jag kanske borde skriva en lista med sådant jag vill ta upp på tisdag på handledningen
- Har jag redan gestaltat något, eller är det det som fattas nu i slutspurten?
- Hur ska jag gå till väga nu?
- Vad innebär egentligen en för-redovisning?
- Vad heter tanten som alltid röker och dricker vin på pizzastället bredvid min port?
- Jag undrar om hennes gäng har någonstans att bo
- Vad förväntas av mig i höst?
- När kommer det vara så kallt att man behöver ha på sig leggins och en kofta igen?
- Varför störtade boeing-planet?
- Varför Fredrika Bremer?
- Är jag klar för nu eller blir jag inte ens det?
- Har jag inspirerat redan? (läste att Ellen inspirerats att skriva brev till sig själv)



Hittade en gammal bild, breven fanns med redan 2009

2 kommentarer:

  1. proppen har ja. men va ja undrar också hur en förredovisning egentligen går till och vad som förväntas av oss? jaja, det löser la sig.

    SvaraRadera
  2. Reglerna, spelet, vinnandet! Ja, hur vill vi ha det? Friidrott eller fotboll? Och vilka är motspelare/medspelare? Och har vi något att säga till om?

    SvaraRadera