lördag 14 maj 2011

Sommarlovs-spring i bena'

Dendär trygghetskänslan kommer när jag inte behöver hålla i trådarna, ansvara för festen, utan allt rullar på ändå. Gärna ska det vara att man har mycket roligt framför sig, inte så många måsten, nej helst inga alls när jag tänker efter. Lite som nu, fastän man har ansvaret att faktiskt leverera något på redovisningsdagen. Men det är så mycket roligt som ligger i löparspåret, och snön är bortskottad om man säger så. Det gör inget om det är lite kallt, det kommer rulla på fint liksom.

Dendär ansvarslösheten ligger alltså inte i att vara fri och lös inför det runtikring utan kommer ur tryggheten att det finns något runtikring som håller uppe tillvaron. Jag fyller år snart och ämnar inte ha något större kalas, just nu längtar jag bara efter att få träffa min familj och för att öppna det paket från M som alla vet vad det är utom jag. Sen kommer upploppet i gestaltningsarbetet, dags att tråckla ihop det jag brett ut och titta tillbaka på vad det faktiskt är jag gjort dessa 6 veckor. Efter det kommer långhelg och roadtrip till Västmanland för grill, bakning, tjo och tjim och dop. Veckan därpå bär det av mot grönska och folkmusikstämma, bara tanken på att inleda sommaren på detta vis ger mig samma känsla som när pappa hämtade mig från avslutningen i sjuan och jag hade ett två månader långt sommarlov framför mig och behövde inte bry mig om nånting mer än vilken baddräkt jag skulle ha med mig till Öland ikväll.

En vuxen är alltid någons barn, trots allt och jag tänker att Fan ta alla jävlar till föräldrar som inte gett sina barn det jag haft som barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar