onsdag 4 maj 2011

Att känna är att vara här och nu.

Jag känner nånting, det är det jag går på nu. 

Just nu är jag nånstans i min process som får mig att känna. Jag vet vilket ljud jag ska höra på för att brista, vad jag vill höra från någon för att få gåshud, vilka textilier som får mig att minnas sådant som känns och framför allt så vet jag hur jag ska tänka om vem för att på något sätt komma vidare. 

Känna - taktilt, visuellt, auditivt. Jag tänker på sinnen och hur man känner med själen, har vi ett sjätte sinne? 

Jag googlade på "feel art", läskigt nog kom en gammal favorit upp. Eduardo Recife. Tjejen som lagt upp bilderna som kom upp hade en sida som lustigt nog hette Childhood living. och längst ner hittade jag texten Look. Listen. Feel.  Art is all around you. Open your eyes. 

Bara sådär av en händelse? I think not!

Allt med min gestaltning är ju meningen. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar