tisdag 23 augusti 2011

Kaffetankar

hjälp vilken frånvaro. Sista veckan nu, skriva skriva. Onsdag då? Redovisa. Vad är det? Med tonvikt på presentation. 


Enligt amerikanarnas wikipedia är presentation en visande och förklarande praktik och kommer i lika många former som det finns sätt att leva. Tack, nu blev det SÅ mycket lättare. 


Jag får liten svensk ångest när jag tänker på det. Inte på att prata inför folk (för guds skull, då hade jag inte varit här) utan att presentera något som kommit ur processen, när det är processen som är min grej. 


Den traditionella presentationen går emot allt som står i vår utbildning, i alla fall på det här stället, så hur gör vi för att lyfta fram processen i våra nedstamp? Tidigare har man kunnat ställa ut, genom att dumpa av det som utgör där vi är just nu i en process. 


Vem är jag att läsa högt (som om jag hade något att säga), när min text bara är en del av det stora? 











1 kommentar:

  1. Känner igen mig i presentationsförvirringsångesten. Hur i hela friden fångar vi det viktiga när det är presentation och inte processbeskrivning, fast process är grejen? Har dock lugnat mig och tänker att det får gå som det går. Litar på gruppens/publikens stöd :) och litar på att du kommer göra en fantastiskt spännande presentation. Ses snart!

    SvaraRadera