torsdag 14 oktober 2010

Är internet världen?


Uppgift: Interagera / delta i minst två sociala platser / communities på www.Dokumentera detta med bild (print screen), publicera på blogg.

Jag har nu suttit ett tag på funplanet. Användarregler för att delta i deras "funchat" är i princip att man ska vara över 15, gärna ha med sig en förälder, inte använda ett användarnamn som anspelar på sex osv. 
Dedär som alla tar sig förbi tänkte jag, som visste att chatten överlevt säkert 10 år. Man har lagt till i användarreglerna att all text registreras. Jag uppgav att jag var en tjej på 12 i vissa fall 14 år. Jag trodde att jag hade hittat ett mönster när jag blev avvisad av männen när jag var 12 år, men inte när jag låtsades vara 14 år. Men så gick jag in på chatten en gång till för att få ett screenshot, som 12-åring. Då var det inga problem att få "napp", av en äldre man. Sjuka värld. 





Jag lämnade sen temat och tog min på Lattemammornas sida familjeliv.se 
Det blir jämt bråk på dendär sidan, vilket jag kan ägna någon eftermiddagstimme åt att läsa om. Men jag har aldrig kommenterat, lagt mig i eller så tidigare. Jag sökte på Sverigedemokraterna, för att se vilka diskussioner som rådde bland mammor på "FL". Sen lade jag mig i, lite besviken på mig själv att jag inte tog det längre. Men kanske svarar hon, kanske tar jag diskussionen vidare till www.sdu.nu







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar