måndag 18 oktober 2010

antibiotika, probiotika, hostmedicin och vila var läkarens ordination.

Ny vecka, nya tag. Har fått vad jag behöver av doktorn för att bli frisk och komma ikapp. Ännu tycker jag inte att hostmedicinen gör någon skillnad, förutom att ge mig lite obehaglig hjärtklappning. Men det sa den snälla kvinnan på apoteket var väldigt vanligt av just denna. Förutom hostan så återstår bara trötthet och kallsvettningar. Därför gick jag inte till skolan idag heller, satsar stort på att vara uppe i morgon bitti. Jag gillar inte att missa sådant som inte går att ta igen, ännu mindre sådant som man får dra efter sig tills man kommer på rätt köl igen. Som med Pecha Kuchan. Jag hade hälften av bilderna klara när jag insåg att jag inte hade kraft nog att trycka på ytterliggare för att bli klar inför redovisning. Så jag missade alla andras projekt och är väldigt nyfiken på att få höra vad de gjorde för något. Vill tillbaka till skolan nu, är oerhört rastlös här hemma...


Mitt i rastlösheten hittade jag lite gamla bilder. 


En bild jag tog i Bryssel för några år sedan. Jag gick in i detta enorma fort byggt av orangea plastbackar och blev bortförd av en vakt med ord i stil med "C'est de l'art".(Detta är konst.



Förlåt, jag visste inte att man inte fick gå in i konst utan att ha betalt. Det var fint från utsidan med, som tur var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar