söndag 16 oktober 2011

Idag dog jag och kom till begoniahimmeln

eller varje fall var det så det kändes när jag var på le plantage idag för att hitta något att ersätta mina ledsna begonior med. De har hållits fina i fem månader så jag är mycket nöjd! Det är inte många sorter som trivs i mina händer. Jag är inte helt förtjust i cyklamen som är överallt nu men var beredd att byta ner mig när jag alltså fann mina älsklingar, stora som buskar till ett lågt pris dessutom. Det finns mer än 900 arter av Begonia och över 10 000 olika förädlade sorter och plantagen har sin egen sort som jag köpte i somras, och så även idag. En matt rosa nyans slank också med, och två skära höststjärnor.


Vi ska nog inte tala om när jag kom till Julavdelningen, aka lisa-heaven.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar