söndag 16 oktober 2011

Fredag och natten mot Lördag.

Jag vaknade med tuppen (M som skulle till jobbet) och behövde inte mer än kisa åt fönstret för att förstå att det skulle bli lätt att somna om.


Några timmar senare såg det lite bättre ut och så var det alltså dags att kliva upp.


För efter lite städning och frukost skulle Bex komma över på lunch för ett möte angående kommunstödet vi skulle söka för vårt nya projekt. Om allt går som det ska har vi ateljéöppning den andre advent och alla är välkomna för fika och julmarknad, men mer om det längre fram!


När M kom hem från jobbet stod fredagsträning på schemat. Det var ganska öde på gymmet, men vi klagade inte. Jag klagade dock lite inombords på att de har så stort utbud av godis på gymmet, ser ju ut som en godisbutik?


Efter träningen tog vi bussen hem om ut igen, för att möta upp våra vänner Lisa och Göran som var i stan över helgen. Vi besökte Röhsska där vi fann hästen vi alla önskade ha i ens vardagsrum...

...och en snygg PETkrona.

Jag visste att en vän till mig skulle hålla i workshop på Röhsska men tyvärr missade vi den, TVÅ gånger. Vi fick titta och lyssna på annat där istället. 

Efter att ha fördjupat oss i japanska klädetrdäkten gick vi och såg Hasselbladsutställningen....

...och när de andra gick runt på Jan Lööf som jag varit på med N i veckan, satt jag och läste lite ur hans böcker. Snart därefter satte sig en tjej bredvid mig och kunde inte läsa tyst för sig själv så jag lämnade henne att läsa klart i sin ensamhet. 

Intill konstmuseet ligger konsthallen, där performance var igång.

"please don't touch the art". 

Boken är en del av det fina arbetet Time Exchange av Antonio Vega Macotela som utbytt tid med fångar för diverse saker som ingår i utställningen, en vacker röd tråd igenom. 

Efter asiatisk musik och tryckt stämning vid en performance gick vi ut igen. 

och efter utomhuskör och nattfika på Evas tog vi våra kalla ben till KKV där ljus och textil var genomgående tema för textilkonstnärernas utställning. 






På KKV fanns det många bekanta ansikten. Efter kärt återseende vandrade vi oss varma genom lokalerna för keramik, bronsgjutning och glas och slogs av hur himlans många konstnärshjärtan det ryms på KKV, och för att inte tala om i Göteborg. Kulturnatta hade mycket att erbjuda, mycket mer än vi hann med. Efter att ha konstaterat hur mycket vi ändå hunnit med blev den långa vandringen hem inte lika lång i själen som i benen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar