tisdag 2 november 2010

Interkulturalitet


Ny temavecka. Vad är interkulturalitet? Det är det jag ska ta reda på denna vecka när jag sitter hemma och läser veckans spännande bok. Kanske när jag sitter hemma, inbäddad i mina egna tankar. Eller  kanske hellre när jag ger den lilla damen vägbeskrivningen till växlingskontoret eller när jag tjuvlyssnar på det ryska paret i konsumkön. När jag inte förstår ett ord. Kanske när jag har full förståelse för språket men ändå inte förstår vad som sägs. Vad någon vill. Eller när jag förstår precis allt, utan att kunna språket. (Det var ju så det var för två år sedan, när jag kunde folket utan att kunna språket.)

På återseende!
Piena di gente / En italiensk handgest för att förklara att det var/är fullt med folk. 






1 kommentar:

  1. du fattar väl ryska. или?

    себя, я стараюсь читать о том, что SD думает о различных культурах ...

    SvaraRadera